Hoppa till huvudinnehåll
Please enable JS

Kom i gang med corporate video

derfor skal du bruge video i din markedføring

Kom i gang med corporate video

25 oktober /PressConnect / Nyheder

Når man sætter sig foran en skærm, forventer man en visuel oplevelse. Uanset om det er en tablet, en computer eller et TV. Sat lidt på spidsen kan man sige, at man heller ikke tænder for tv’et for at se på tekst-tv – og 9 ud af 10 af os sender altså stadigvæk analogt indhold til et Netflix-segment.

Lær her, hvorfor det er på tide at tænke video ind i din virksomheds kommunikationsstrategi. 
 

Fremtidens forbrugere er visuelle

Undersøgelser viser, at vi i gennemsnitligt opholder os på websites i under et minut. Er der levende billeder på websitet stiger det tal til 5 minutter og 50 sekunder. Levende billeder er med andre ord 5 gange mere effektivt til at fastholde besøgende, end almindelig tekst er. Samtidig er der et langt støre potentiale for at engagere målgruppen ved at bruge video: Vi deler videoer oftere, vi kommenterer mere på video og vi liker oftere video.  

Snapchat udkonkurrerer sms

Fremtidens forbrugere er digitale af natur og har ikke tålmodighed til tekst på nettet. De forventer visuel kommunikation og ellers har det ingen interesse. Det er derfor heller ikke tilfældigt, at visuelle medier som Instagram og SnapChat er blevet de foretrukne kommunikations apps blandt unge, som har skubbet tekstbaserede tjenester som SMS, Twitter og Facebook totalt i baggrunden.

Hvad gør du for, at din målgruppe husker din virksomhed?

Baserer man sit digitale indhold på tekst, er det under 10 procent, som vi rent faktisk husker senere. 
Hvis vi derimod får visuelle eller videobaserede inputs, husker vi hele 65 procent af informationerne senere hen. 

For langt de flestes vedkommende kræver de nye vilkår for digital kommunikation, at vi ændrer vores tilgang til traditionel virksomhedskommunikation. Hvorfor f.eks. bruge kræfter på at skrive lange tekster om virksomhedens engagerede medarbejdere og tilfredse kunder, når vi i dag har alle muligheder for at vise dem og lade dem formidle budskaber og værdier? 

PressConnect hjælper virksomheder i toppen af dansk erhvervsliv med at implementere videomediet succesfuldt for en tidssvarende og vindende kommunikationsstrategi. Det kan vi også hjælpe jer med. 


 

Kontakt os, hvis du vil være klogere på,
hvordan video kan styrke jeres brand


CASE: Droneoptagelser højner den filmiske oplevelse

Bornholms Landbrug & Fødevarer kontaktede os med et ønske om at fremme danskernes forståelse for, hvorfor bier, insekter og sommerfugle i det åbne landskab er en uundværlig faktor for miljøet. Med et mix af drone optagelser, håndholdt kamera og krydsklip mellem interviewpersoner skabte PressConnect et visuelt interessant indblik i casen. De professionelle drone-optagelser er især med til at højne den filmiske oplevelse og fastholde seeren.

Videoserien blev et centralt led i Bornholms Landbrug & Fødevarers oplysningskampagne om biodiversitet.



CASE: Medarbejdere som positive ambassadører

Op igennem 00’erne oplevede Pandora massiv global vækst. I takt med at virksomheden voksede markant, voksede også et behov og et ønske om at tiltrække branchens dygtigste medarbejdere. PressConnect løste den opgave ved at producere en serie employee-branding videoer for Pandora, hvor gode ansatte fungerer som firmaets ambassadører og bidrager positivt til historien om en arbejdsplads, der er andet og mere end bare en arbejdsplads.

Kampagnen var målrettet sociale medier.